събота, 21 юни 2014 г.

Гергана Велкова или манекенката в биатлона ни

Тя е млада девойка, която спокойно може да мине за манекенка или фотомодел, но се занимава с биатлон. Като я види човек в елегантно модно облекло, както обича да се носи, никога не би си помислил, че това крехко момиче борави много добре с пушка в ръка и със ски на краката.


Гергана Велкова всъщност определя себе си като мъжкарана, макар извън пистите за биатлон това да няма как да си личи.

Гери е на 18 години, от Ихтиман. Занимава се с биатлон от първи клас, т.е. вече 11 години. Намерил я треньорът към местния клуб Ихтиман-Бодрово Момчил Добрев и й предложил да се занимава с най-успешния за България зимен спорт. „А аз като се хвана с нещо, го гоня до край”, казва Велкова за своята първа и единствена спортна любов.

Още по-голям стимул за развитие в любимия биатлон пък й дало представянето й на световното първенство за юноши и девойки младша възраст в САЩ тази зима, където записа 17-о, 20-о и 26-о място от 60 момичета от целия свят. „Бях много доволна от това си класиране. Не очаквах да се представя така. Като мина време обаче се замислех, че съм можела още по-добре да се класирам и това ми дава увереност да продължавам да тренирам и да се боря”, казва Гери и си поставя далеч по-амбициозни цели за следващото световно първенство.



Младата биатлонистка признава, че ако не бил треньорът й Добрев, който е и неин класен ръководител в 11-и клас на СОУ „Христо Ботев” в Ихтиман, не би се справила с учението и спорта. „Директорката и всички учители са с мен и много ми помагат, защото знаят, че тренирам усилено. Заради това и оценките ми не са лоши”, откровена е гимназистката. Догодина й предстои да се дипломира, но още не знае какъв път да избере за след това. Въпреки че биологията й харесва, не е сигурна дали ще се спре на нея за висшето си образование. Единственото, което знае засега е, че няма да спре да тренира усилено, защото иска да преследва върховете в спорта.


Гери (вляво) с треньора си Момчил Добрев и съотборничката си Бетина Благоева. Снимки: личен архив

Признава, че често хората се учудват, като разберат, че се занимава с биатлон. „Казват ми, че не приличам на спортистка. Да, действително обичам да се грижа за своята външност. Обичам високите токчета и гримовете, но много рядко ми се отдава случай да ги слагам. Повечето време прекарвам с анцуг и маратонки. Гардеробът ми е пълен със спортни дрехи на марките „Пума”, „Адидас” и „Найк” - много си ги обичам”, разкрива Гергана и допълва, че като на всяко момиче на нейната възраст обикалянето по молове не й е чуждо.


Велкова се чувства най-добре в спортни одежди.

Противно на нежната й външност, Гери обича да слуша рап. Не че се надъхва с нея за старт, просто предпочита да си я пуска у дома.

Източник: viasport.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар